Specialni učinki v tisku so običajno uporabljeni, da bi poudarili in izboljšali vizualni učinek tiska.
Specialni učinki se lahko uporabljajo za izdelavo privlačnih in edinstvenih dizajnov, ki izstopajo v množici ostalih. Lahko poudarijo neko lastnost: npr. zlata barva ali z odtisom z zlato folijo lahko poudarimo prestiž, ekskluzivnost, vrednost, kvaliteto, estetiko ali kakšno drugo posebnost. Tudi drugi specialni učinki tiska imajo svoje prednosti, zato jih je dobro poznati, da uporabimo najprimernejšega izmed njih in se tako sami ali svoje izdelke najboljše predstavimo.
ZLATI TISK, SREBRNI TISK (tisk pete barve ali uporaba svetlikajoče folije)
Uporaba folij je eden od načinov, kako doseči kovinski ali bleščeči videz na tiskovinah. Folije se običajno uporabljajo za dodajanje logotipov, besedil ali drugih elementov, ki zahtevajo sijajno površino. Obstajajo folije v različnih bavnih odtenkih, najpogosteje sta uporabljeni zlata in srebrna. Z njimi tako poudarimo privlačne in edinstvene dizajne, ki izstopajo iz množice ostalih. Lahko pa poudarijo tudi neko lastnost: npr. zlata barva ali z odtisom z zlate folije lahko poudarimo prestiž, ekskluzivnost, vrednost, kvaliteto, estetiko ali kakšno drugo posebnost (npr. nagrada, certificiranost, poseben dogodek ali jubilej).
Metalne barve (vključno s srebrno in zlato) pa lahko dosežemo tudi z uporabo pete barve.
Izpostavitev logotipa: zlatotisk za prikaz kakovosti |
Srebrni 3D prikaz logotipa |
Tisk darilnih bonov - zlatotisk s folijo |
Tisk certifikatov - zlatotisk s folijo |
Spot UV lak: Spot UV lak je postopek, ki se uporablja za dodajanje visokega sijaja ali svetlosti na določenih delih tiska. Ta učinek lahko pomaga pri poudarjanju ključnih elementov, poudarjanju določenih lastnosti ali tekstur, ekskluzivnosti in zagotavljanju večje vrednosti samega izdelka.
Tiskovine in embalaža posebnih oblik ali s posebnimi izrezi: Največ kar lahko vkomponiramo v privlačno in edinstveno grafiko ali vizualni element je lastnost storitve, blagovne znamke ali izdelka. V prvi fazi gre že za izbiro barvne sheme, tipografije. Pri tisku izbiramo še material (npr. naravni, kraft papirji poudarjajo naravnost, okoljsko ozaveščenost in trajnost. Hkrati pa ima naravni papir rustikalni videz, ki lahko izraža avtentičnost ali ekskluzivnost. Izpostavi občutek ročne izdelave in izraža skrb za podrobnosti). Odločamo se lahko tudi glede oblike: S posebnimi izrezi, lahko poudarjamo lastnosti izdelka ali vizualno predstavljamo določena dejstva o samem izdelku ali storitvi.
Tisk in izrez embalaže vseh oblik po meri vseh oblik |
Izrez poslovnih map, žepkov ali drugih tiskovin |
Izrez tiskovin po meri s poudarkom lastnosti in vsebine tiskovine |
Izrez obešanke za steklenico po željeni meri in konturi |
Reliefni tisk: Reliefni tisk se uporablja za ustvarjanje vizualne teksture na tiskovinah. Ta postopek uporablja dvignjene površine, ki se lahko tipajo in poudarijo določene dele oblikovanja, grafičnih elementov ali lastnosti izdelka.
Specialni učinki v tisku so običajno uporabljeni, da bi poudarili in izboljšali vizualni učinek tiska. Ti učinki se lahko ustvarjajo privlačne in edinstvene dizajne, ki izstopajo na trgu. Specialni učinki v tisku lahko pri končnih uporabnikih tiskovin vzbudijo različne reakcije in občutke. Z njimi je lahko tiskovina močnejša zaradi naslednjih pozitivnih učinkov:
-
Zanimanje: Uporabnik tiskovin lahko občuti zanimanje in pozornost do tiskovine oziroma izdelka zaradi izstopajočega in edinstvenega videza, ki ga ustvarjajo specialni učinki v tisku.
-
Prepoznavnost: Specialni učinki v tisku lahko pomagajo pri ustvarjanju prepoznavnosti blagovne znamke. Na primer, logotip z dodanim sijajem ali reliefnim tiskom lahko pripomore k večji prepoznavnosti blagovne znamke.
-
Vrednost: Uporaba specialnih učinkov v tisku lahko poveča vrednost izdelka in mu doda ekskluzivnost. To lahko vodi v višjo ceno izdelka in boljši dobiček.
-
Zadovoljstvo: Uporabnik lahko občuti zadovoljstvo, ko ima v rokah kakovostno natisnjeno tiskovino s posebnimi učinki, ki izboljšajo vizualno izkušnjo.
-
Spodbuda k nakupu: Specialni učinki v tisku lahko spodbudijo potrošnika k nakupu, saj lahko dajo vtis, da je izdelek bolj kakovosten ali bolj privlačen od drugih izdelkov na trgu.
Vse te reakcije in občutki lahko potencialno vplivajo na odločitev uporabnika ali potrošnika za naslednji korak: neko dejanje ali nakup izdelka ter tako prispevajo k boljšemu doseganju ciljev ustvarjalcev tiskanih vsebin.